SADRİ ALIŞIK’a doğum gününde şarkı sürprizi | Sadri Alışık repliklerinden şarkı
YASEMİN ULUDOĞAN’DAN
HAYRAN OLDUĞU SANATÇIYA
DOĞUM GÜNÜNDE
SÜRPRİZLİ ŞARKI
Youtube izleme linki: https://youtu.be/rhnxqBFKcN4?si=Qc1OLF3198TiYCSm
,“Şimdilerde gereksiz olduğunu düşündüğüm bir ilişki bana hayatımın en güzel şarkısını yazdırdı. İşte bu Turist Ömer, Ofsayt Osman şansı. Aşk, bazen heyecan çoğu zaman trajedi. Bu şarkı benim filmim.”
Yeşilçam filmleri tutkunu, Sadri Alışık hayranı Yasemin Uludoğan, duayen sanatçıya olan hayranlığını, Sadri Alışık repliklerini bir araya getirerek bestelediği şarkı ile kendi aşk yarasının hikayesini dinleyicisine anlatıyor.
Şarkı; Sadri Alışık’In doğum günü 5 Nisan Cuma, Genco Arı Production etiketiyle video klibiyle birlikte tüm dijital dünyada yayımladı.
Şarkının ilk dört dizesini, biten ilişkisine canı çok sıkkın bir günde evinde “Şaka ile Karışık” filmini izlerken, yaşadığı durumu Ofsayt Osman karakteri ile bağdaştırarak aldığı ilhamla bestelemeye başlayan Yasemin Uludoğan, daha sonra bulabildiği tüm Sadri Alışık filmlerini izleyerek kendisini etkileyen Sadri Alışık repliklerini bir araya getirdi ve bestesini tamamladı.
Şarkının aranjesinin hareketliliği de hüzünlü sözlerine rağmen Sadri Alışık’ın Turist Ömer, Ofsayt Osman karakterlerinin hüzünlü kahkahası gibi, ne talihsizlik yaşarsa yaşasın neşesini kaybetmemesine gönderme yapıyor. Pop-funk-alaturka tarzındaki şarkı, neşeli bir alt yapı ve hüzünlü alaturka yaylılarla kaydedildi.
Video klibi yönetmen Ufuk Eral eski İstanbul sokaklarında çekti. Ustaya saygı konseptinde şarkının ortaya çıkış hikayesi canlandırılarak, Sadri Alışık film sahnelerinden günümüzde hala İstanbul’da mevcut olan mekanlar bulunarak geçmiş ve bugün arasında geçişler yaratıldı.
YASEMİN ULUDOĞAN BİYOGRAFİ
Besteci, Jazz, pop, funk şarkıcısı ve gitarist Yasemin Uludoğan İstanbul’da dünyaya geldi. İstanbul Üniversitesi Belge Bilgi Yönetimi mezunu sanatçı küçük yaşlardan itibaren aldığı gitar eğitimine Pera Güzel Sanatlar okulunda devam ederek burada uzun yıllar dans, caz, şan, piyano bölümlerinde de eğitimini pekiştirdi.
Eğitiminin müzik üzerine olmasına rağmen biraz da babasının baskısıyla tv-radyo reklam sektöründe mesleki kariyer hayatına başlayan Uludoğan bu sektörde çok mutsuz olduğunu ve tek isteğinin şarkı söylemek olduğunu fark etti. Ofis duvarları ve plaza dili döngüsü içinde hayatını daha fazla sürdüremeyeceğini anlayarak ani bir karar ile kariyerini bir anda geri dönmemek üzere bıraktı.
Profesyonel müzik kariyerine Emir Ersoy’un tanıştırması vasıtasıyla rahmetli duayen Selçuk Sun ile caz söyleyerek başlayan sanatçı müzikal kariyeri boyunca 20 yılı Erol Evgin’e olmak üzere, Nükhet Duru, Fatih Erkoç, Ajda Pekkan, Nilüfer, Cenk Eren’e vokalistlik yaparak bir yandan kendi orkestrası ile uzun yıllar pop-cover söyleyerek sayısız etkinlikte ve konserde sahne aldı. Repertuarını İngilizce, Fransızca, Yunanca, İtalyanca, İspanyolca şarkılarla zenginleştirdi. Diskopat ve Ege Kafası adıyla konsept müzik projeleri yarattı ve sahne aldı.
Tiyatro ve sinemada az da olsa oyunculuk deneyimi de olan Yasemin 1999-2001 yıllarında Eylül grubu elemanlarından biri olarak Sony Music etiketiyle iki pop-folk LP albüm yayınladı. 2015 yılında ilk solo teklisi Çiğdem Talu& Melih Kibar bestesi Rüya’yı yayınlayan sanatçı 2023 yılında üçü kendi bestesi biri Sezen Aksu bestesi olmak üzere 4 tekli yayınladı. (Başka Bahar, Ey Aşk, İstanbul Ağlar, Bu Şehir) Sözü ve müziği kendisine ait Ey Aşk şarkısında Burhan Şeşen ile düet yaptı.
Kendi şarkılarını yazan sanatçı aranjör Genco Arı ile çalışıyor ve 2024 ‘te yayınlanmak üzere yeni şarkılarını hazırlıyor. 3 kedisiyle kışları İstanbul’da yazları Datça’da yaşıyor.
Söz&Müzik: Yasemin Uludoğan Yapımcı: Genco Arı Production Düzenleme: Genco Arı Klip Yönetmeni: Ufuk Eral Sanat Yönetmeni: Mert Oğulcan Dömeke Kayıt Asistanı: Bektaş Duygun Vokal kayıt koçu: Burcu Arı Bass gitar, Keyboards: Genco Arı Yaylılar: Onur Nar Elektro Gitar & Akustik gitar: Metehan Köseoğlu Elektro Gitar: Anıl Şenarsoy Bas gitar ve Davul: Genco Arı Perküsyonlar: Onur Nar Davul Kayıt Operatörü: Oğuz Döğer Yaylılar ve perküsyon kayıt: Seda Seber Vokal kayıt mühendisleri: Genco Arı – Oğuz Döğer Mixing: Genco Arı Mastering: Genco Arı Production Studio Asistan: Bektaş Duygun Stüdyolar: Genco Ari Production – Jingle Jungle – Fonfoniks – Metehan Köseoğlu Production Klipte kullanılan “Şaka ile Karışık”, “Turist Ömer”, “Şöför Deyip Geçme” filmlerinin görüntüleri Fanatik Klasik Film izni ile kullanılmıştır. @FanatikKlasikFilm Katkılarından ötürü sayın Kerem Alışık, Sadri Alışık Kültür Merkezi, Nurcan Kaçmaz, Fanatik Klasik Film, Tude Berberoğlu ve Oktay Kaynarca’ya teşekkür ederiz. Producer : Genco Ari Arrangement:Genco Ari String Section : Onur Nar Group Electric Guitar : Metehan Köseoğlu Acc. Guitar : Metehan Köseoğlu Electric Guitar : Anıl Şenarsoy Bass : Genco Ari Drums: Genco Ari Percussion : Onur Nar Drum Recording Operator: Oğuz Döğer Strings and percussion recording: Seda Seber Vocal Recording Engineer: Genco Ari – Oğuz Döğer Mixing : Genco Ari Mastering : Genco Ari Production Studio Assistant : Bektaş Duygun Studio : Genco Ari Production – Jingle Jungle – Fonfoniks – Metehan Köseoğlu Production SADRİ ALIŞIK
Bu mevzu çok karışık, bir dargın bir barışık Bu da mı gol değil be demişti ah be Sadri Alışık Bu aşk şakayla karışık, berduşluğa alıştık Düşmez kalkmaz bir Galata kulesi demişti Sadri Alışık Alengirli o lacivert gök kubbe ikametgahım Hep seni düşünür senle yaşarım Bu işi anlayamadım Giydim lacivertleri, bir ileri üç geri Demlenirim geceleri Gidenin de kalanın da gönlü hep hoş olsun Derdimle bırakın beni Kabahat bende değil ah bu şarkılarda Artık beni anlasana Nasıl bir aşka düştüm perişan ettin beni Yine de üzemem seni Bu prensip meselesi Bu mevzu çok karışık, bir dargın bir barışık Bu da mı gol değil be demişti ah be Sadri Alışık Alengirli o lacivert gökkubbe ikametgahım Hep seni düşünür senle yaşarım Bu işi anlayamadım Giydim lacivertleri, bir ileri üç geri Demlenirim geceleri Gidenin de kalanın da gönlü hep hoş olsun
Derdimle bırakın beni Kabahat bende değil ah bu şarkılarda Artık beni anlasana Nasıl bir aşka düştüm perişan ettin beni Yine de üzemem seni Bu prensip meselesi Son filmi seyrederken siyah beyaz bakıştık Adamsın Sadri Alışık “Hadi yürü kız, eyvallah”