Mobil pazarlama analitik şirketi Adjust açıklıyor. Sosyal Oyunlar, Z ve Y Kuşakları için Sosyal ağlar haline geldi.
Deloitte’in yakın zamanda yaptığı bir ankete göre Z ve Y kuşaklarının %40’ı video oyunlarında fiziksel dünyadan daha fazla sosyalleştiklerini belirtiyor.
Oyunlar, özellikle de mobil oyunlar, bu kuşaklar ve daha da genç olan Alfa Kuşağı için yeni sosyal ağlar haline geldi. Tercihleri ve davranışları inceleyerek, mobil oyunların gelişmiş sosyal özelliklerle genç oyuncuların beklentilerini karşılamak için nasıl dönüştüğünü inceleyelim.
Sosyal oyunların mevcut durumu
Yapılan bir sektör analizi, 2023-2029 yılları arasında sosyal oyun pazarının toplam gelirinin %16,01’lik bir YBBO ile yaklaşık 76,8 milyar ABD dolarına ulaşmasının beklendiğini ortaya koydu. Bu büyümenin ana itici gücü nedir? Mobil oyun uygulamalarına yönelik akıllı telefonlardaki gelişmeler. Eğer bir mobil oyun uygulaması geliştiricisi ya da pazarlamacısıysanız bu harika bir haber.
Geliştiriciler, elde tutma oranlarını artırmak için oyun uygulamalarına daha fazla sosyal özellik ekleyebileceklerini fark ettikçe, sosyal oyunlar şimdiden ön plana çıkmaya başladı. Örneğin, hypercasual geliştiricileri hibrit oyun uygulamaları yaratmaya yöneliyor çünkü -artan para kazanma fırsatlarının yanı sıra- geleneksel hypercasual’lara göre daha gelişmiş sosyal ve oyun özellikleri sunuyorlar.
Genç nesiller sosyal oyunları nasıl yönlendiriyor?
Z kuşağı ve Alfa kuşağı, sırasıyla %69 ve %73 ile diğer platformlara kıyasla cep telefonlarında oyun oynamayı tercih ediyor. Ancak Y kuşağının mobil oyun sevgisi her ikisini de geride bırakıyor ve her 10 kişiden dokuzu mobil oyunları tercih ediyor. En son araştırmayı derinlemesine incelediğimizde, sosyal oyunların bu kuşakların oyun oynamaya olan ilgisinde büyük bir itici güç olarak ortaya çıktığını görüyoruz.
En sevilen oyun alt türleri çok oyunculu
Oyun türlerine yönelik tercihleri yakınlaştırdığımızda, birçok genç oyuncunun başkalarıyla etkileşime girmelerine olanak tanıyan oyun alt türlerini tercih ettiği ortaya çıkıyor.
Y kuşağının %40’ından fazlası en sevdikleri tür olarak devasa çok oyunculu çevrimiçi (MMO) oyunları seçiyor. Z kuşağı da çok oyunculu oyunları tercih ediyor ve favorileri battle royale ve sandbox oyunları.
Güdüler oyun oynamanın ötesine geçiyor
Kazanmak için oynayın kılavuzumuzda tartışıldığı gibi: Uygulamanıza rakipsiz bir üstünlük kazandırmak için oyunlaştırmayı kullanma, daha fazla uygulama kullanıcıların ilgisini daha fazla çekmek için rekabet ve sosyal tanınma gibi oyunlaştırma unsurlarından yararlanıyor.
Bir topluluk duygusunu teşvik etmek
Günümüzün genç oyuncuları aidiyet için sosyal oyunlara yöneliyor; Z kuşağının %44’ü ve Alfa kuşağının %48’i oyunlarla oyun oynamanın ötesinde başka şekillerde de etkileşim kurduklarını belirtiyor. Çevrimiçi oyun topluluklarını ziyaret etmeyi, oyun kanallarını takip etmeyi, oyun podcast’lerini dinlemeyi, diğer oyuncularla sosyalleşmeyi ve oyun kongrelerine katılmayı seviyorlar. Z kuşağının yarısı bile oyunları ana oyunu oynamadan takılmak için kullandıklarını söylüyor.
Duygusal ihtiyaçların karşılanması
Video oyunları, zaman doldurucu olmanın ötesinde, birçok kullanıcının duygusal ihtiyaçları için temel bir destek haline geliyor. 2023’te yapılan bir ankete göre Y kuşağı ve Z kuşağının %76’sı “Video oyunları sadece izlemek yerine hikayenin bir parçasıymışım gibi hissetmemi sağlıyor” ifadesine katılıyor. Diğer %50’si ise çevrimiçi deneyimlerin yüz yüze deneyimlerin “anlamlı ikameleri” olduğuna inanıyor.
Gerçeklikleri harmanlamak: Oyunlar gerçek hayattaki sosyal etkinliklere dönüşüyor
Mobil oyun uygulamaları akıllı telefon ekranının ötesine geçerek fuarlarda, savaşlarda ve e-spor etkinliklerinde gerçek hayattaki etkinliklere taşınıyor. En tanınmış etkinliklerden biri olarak kabul edilen League of Legends Dünya Şampiyonası’nın 2022 edisyonu 18.000’den fazla gerçek katılımcıya sahip ve 5,15 milyon kişi tarafından izlendi.
Benzer şekilde, mobil oyun esporları da son yıllarda akıl almaz bir popülerlik kazandı. Öyle ki, genç erkeklerin %6’sı e-spor yıldızı olmak istiyor. PUBG Mobile veya Brawl Stars gibi battle royale oyunları, oyunun rekabetçi doğasını başka bir seviyeye taşıyor ve sonuncusu ödül havuzlarını 1 milyon ABD dolarına kadar büyütüyor. eSpor alanında önemli bir büyüme bekliyoruz.
Gerçek hayattaki etkileşimleri teşvik eden bir başka önemli oyun örneği de Pokémon GO’dur. Birçoğumuz Pokémon GO’yu pandemi sırasında bizi dışarı çıkmaya itme becerisiyle tanıyor olsak da, oyunun popülaritesi pandemiyle birlikte azalmadı. Kullanıcılar, bu yıl Londra, Osaka ve New York gibi popüler şehirlerde düzenlenen Pokémon GO Festivallerinde Pokémon yakalamak için yüz yüze buluşmaya devam ediyor.
Para kazanma potansiyeli yüksek
Sosyal oyunların en ikna edici yönü, yüksek para kazanma potansiyeli. Z kuşağı ve Y kuşağı, sırasıyla %62 ve %61 ile uygulama içi satın alma yapma olasılığı en yüksek olan kuşaklar. Hatta Z kuşağının %17’si günlük uygulama içi oyun satın alımı yapıyor. Ancak bu kullanıcıların harcama alışkanlıklarını incelediğimizde, bunların sosyal oyun özellikleri için olduğunu görüyoruz.
İşte kuşakların en çok para harcadıkları oyun öğeleri.
Y kuşağı: En çok kumar için harcama yapıyor.
Z Kuşağı: En çok oyun içi para birimlerine harcama yapıyor.
Alfa Kuşağı: En çok avatarları için teçhizata harcıyorlar.
En çok kazandıran oyunlar büyük ölçüde sosyal özelliklere dayanıyor
2022’nin sonunda dünya çapında en çok gelir elde eden mobil oyunlar, 2022’de 2.223,8 milyon ABD doları gelir elde eden Honor of Kings ve 1.725,3 milyon ABD doları gelir elde eden PUBG Mobile oldu. Bu oyunların her ikisinin de ortak noktası nedir? Sıralamalar, diğer oyunculara meydan okuma, diğer oyunculara oyun içi eşyalar hediye etme ve çok oyunculu modlar gibi sosyal özellikleri. Oyun uygulaması geliştiricileri, not alın!
Y kuşağı oyun dünyasının şu anki nakit akışı
Z kuşağı çoğu uygulama dikeyinde en çok aranan kuşak olarak görülse de, Y kuşağının oyun pazarı için kullanılmayan en büyük demografik grup olduğu bildirilmektedir. Bu kuşak, Z ve Alfa kuşaklarına kıyasla haftada daha fazla saatini oyun oynayarak geçiriyor ve oyun oynamayı bir numaralı ilgi alanı olarak listeliyor. Y kuşağının promosyonlara adım attığı ve satın alma güçlerini artırdığı göz önünde bulundurulduğunda, potansiyel olarak harcayacak daha fazla paraları ve gelirlerini oyun için harcama istekleri de var.
Uygulamanızın sosyal oyun deneyimini geliştirmenin tam zamanı
Oyun uygulaması geliştiricileri, şimdi sosyal oyun özelliğini geliştirme listenize eklemenin tam zamanı. Aşağıda, bu makalede yer alan ve planlarınızda kullanabileceğiniz ana noktaları özetledik.
Temel çıkarımlar:
Y kuşağı, oyun sektöründe kullanılmayan en büyük pazardır. Peşlerinden gidin!
Uygulamanızın kullanıcıların duygusal ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını sorun.
Etkinlik akışları, sohbetler ve loncalar gibi daha fazla sosyal özellik ekleyin.
Kullanıcıların uygulamanızda bir aidiyet ve topluluk duygusu hissetmelerini sağlayın.
Oyun podcast’lerine, kanallarına ve kongrelerine katılmayı düşünün.
Yeni sosyal oyun özelliklerinizin başarısını ölçmek için yardıma ihtiyacınız varsa Adjust’ın mobil ölçüm ve analiz platformu sizin için burada. Diğer oyun uygulamalarının ROAS’ı %50 oranında iyileştirmesine, geliri %30 oranında artırmasına ve iOS kampanyalarını başarıyla optimize etmesine yardımcı olduk. Adjust’ın uygulamanızın büyüme hedeflerini nasıl destekleyebileceğini ilk elden görmek için hemen demo talebinde bulunun.
Adjust Hakkında
Adjust, dünyanın dört bir yanındaki pazarlamacıların uygulamalarını mobil’den CTV’ye kadar tüm platformlarda ölçümlemek ve büyütmek için güvendiği öncü bir platformdur. Adjust olarak hızla büyüyen dijital markalardan, ilk uygulamalarını yayınlayan küçük firmalara kadar tüm şirketlerle uygulama pazarlaması yolculuğunun her aşamasında birlikte çalışıyoruz. Adjust’ın güçlü ölçümleme ve analitik çözümleri, daha iyi sonuçlar elde etmek için ihtiyacınız olan tüm görünürlüğü, içgörüleri ve temel araçları sunuyor. Berlin merkezli Adjust, faaliyetlerini AppLovin’in (Nasdaq: APP) bünyesinde sürdürüyor.